انواع رطوبت ساز
 
راه های مختلفی برای افزایش رطوبت در خانه وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید یک ظرف آب بر روی اجاق گاز یا رادیاتور قرار دهید، یا شما حوله های خیس در نزدیکی مجرای بخاری را آویزان می کنید. اما اکثر مردم از یک رطوبت ساز مکانیکی برای انجام کار استفاده می کنند. در اینجا چهار تکنولوژی محبوب ترین هستند:

        

بخار
بخار آبرسانی اغلب به عنوان "بخارساز" نامیده می شود و بخار گرم را به داخل بخار می دهد. این ساده ترین و به همین دلیل ارزان ترین تکنولوژی برای اضافه کردن رطوبت به هوا است. شما می توانید مدل پروانه ارزان قیمت را برای کمتر از 10 دلار در فروشگاه های تخفیف پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از این تکنولوژی این است که شما می توانید با یک بخور بیورر برای کاهش سرفه استفاده کنید.

موشک
در این رطوبت گیر، یک دیسک چرخشی آب را در یک diffuser مانند شانه پرتاب می کند. پخش کننده آب را به قطرات خوب که به هوا فرو می ریزند را تجزیه می کند. شما به طور معمول این قطرات را به عنوان یک مه سرد که از رطوبت گیر خارج می کنید مشاهده می کنید.

سونوگرافی
یک رطوبت گیر اولتراسونیک از یک دیافراگم فلزی با فرکانس اولتراسونیک استفاده می کند، بسیار شبیه عنصر در یک بلندگو فرکانس بالا برای ایجاد قطرات آب. یک رطوبت گیر اولتراسونیک معمولا ساکت است، و همچنین یک مه سرد را تولید می کند.

ویک / سیستم تبخیری
سیستم عصا از کاغذ، پارچه یا فوم ویل یا ورق استفاده می کند تا آب را از مخزن بیرون بیاورد. هوای نفس کشیدن بیش از جوش اجازه می دهد که هوا رطوبت را جذب کند. رطوبت نسبی بالاتر، سخت تر از آن است که آب را از فیلتر بیرون بیاورید، به همین دلیل است که این نوع بخور آلپکس خود تنظیم کننده است - به دلیل افزایش رطوبت، خروجی بخار آب حمام مرطوب به طور طبیعی کاهش می یابد.
در اینجا چند چیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که مزایا و معایب فن آوری های مختلف را در نظر بگیرید:
بخارپز بخار می تواند در اطراف کودکان خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث سوختگی شود. آنها همچنین دارای بالاترین هزینه های انرژی هستند. با این حال، هیچ مشکلی با باکتری یا معدنی با این تکنولوژی وجود ندارد.
 

طرح های پروانه و التراسونیک دارای هزینه های کم انرژی هستند، اما دو نگرانی را به وجود می آورند. اول، اگر آب رو به زوال باشد، این طرح آب آشامیدنی و هر باکتریایی که در آن قرار دارد، به داخل خانه شما پخش می شود. به همین دلیل مهم است که تمیز کردن مخزن به طور مرتب و پر کردن آن با آب پاک زمانی که شما آن را اجرا نکرده اید. به این ترتیب، بسیاری از واحدهای اولتراسونیک بالا پایان دارای ویژگی های ضد باکتری ساخته شده اند. به عنوان مثال، برخی از واحدها از نور ماوراء بنفش برای کشتن باکتری استفاده می کنند.
نگرانی دوم مواد معدنی در آب است. طرح های پروانه و التراسونیک این مواد معدنی را به هوا ارسال می کنند. اگر آب در منطقه شما حاوی مواد معدنی زیادی باشد، آنها را به عنوان گرد و خاکی متوجه خواهید شد. EPA هشدارهای بهداشتی در مورد مواد معدنی در هوا را منتشر نمی کند، اما توصیه می کند با استفاده از آب کم آب معدنی (مانند آب مقطر) در مرطوب کننده خود. بسیاری از مدل های بخور وکتو دارای یک کارتریج demineralization که فیلتر مواد معدنی را از آب برای جلوگیری از گرد و غبار.

بعضی از رطوبت گیرها رطوبت نسبی هوا را کنترل می کنند و در صورت نیاز به نگه داشتن سطح از پیش تعیین شده می روند.
 
رطوبت را می توان به عنوان واحد کوچک اتاق قابل حمل نصب کرد، و یا می توان آن را در کوره خود را برای کنترل رطوبت تمام خانه یکپارچه شده است.
اگر شما علاقه مند به ردیابی رطوبت خانه خود هستید، یک رطوبت سنج ارزان قیمت رطوبت نسبی خود را در خانه نشان می دهد. شما ممکن است تعجب کنید که چقدر کم است!

منبع ترجمه